Gratis letselschade spreekuur
Ik begrijp dat als u letselschade heeft, u wilt dat uw belangen optimaal worden behartigd. U gaat niet zomaar met een belangenbehartiger in zee. Daarom hou ik een letselschade spreekuur. U kunt dan kennis met mij maken en uw zaak kosteloos aan mij voorleggen. Ook wanneer u een belangenbehartiger heeft, maar niet tevreden bent kunt u hiervan gebruik maken. Ik zal uw dossier beoordelen en zoveel mogelijk uw vragen beantwoorden. Mocht het nodig zijn, dan kan er een vervolgafspraak worden gemaakt.
De volgende mogelijkheid voor ons spreekuur is op maandag .
Op afspraak hou ik iedere maandag van 15:00 tot 16:00 een juridisch spreekuur. Dit spreekuur vindt plaats in mijn pand aan de Paradijsvogelstraat 33 te Groningen. Dit is achterin de Oosterparkwijk, nabij het Van Starkenborghkanaal. Wilt u langskomen? Een afspraak voor het spreekuur kunt u maken via telefoonnummer 050 – 7074 742 of per e-mail naar info@smitjuridischadvies.nl.
Juridisch Spreekuur
Op afspraak hou ik iedere maandag van 15:00 tot 16:00 een juridisch spreekuur. Dit spreekuur vindt plaats in mijn pand aan de Paradijsvogelstraat 33 te Groningen. Dit is achterin de Oosterparkwijk, nabij het Van Starkenborghkanaal. Wilt u langskomen? Een afspraak voor het spreekuur kunt u maken via telefoonnummer 050 – 7074 742 of per e-mail naar info@smitjuridischadvies.nl.
Heeft u een juridische vraag? Laat het er niet bij zitten! Op maandag en donderdag van 10:00 tot 11:00 hou ik een telefonisch spreekuur. Hier kunt u uw juridische vragen stellen en mij om advies vragen als u letsel heeft opgelopen. U kunt mij bereiken op telefoonnummer 050 – 7074 742. Wordt de telefoon wegens drukte niet beantwoord? Laat dan een bericht achter en ik bel u zo spoedig mogelijk terug.
Algemene voorwaarden
- Definities
Smit Juridisch Advies: eenmanszaak, gevestigd te Groningen aan de Paradijsvogelstraat 33, 9713 BV te Groningen (Smit Juridisch Advies).
Cliënt: iedere natuurlijke en/of rechtspersoon die met Smit Juridisch Advies een overeenkomst van opdracht aangaat (opdrachtgever). - Toepasselijkheid
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle diensten die worden verricht door Smit Juridisch Advies tenzij voorafgaand schriftelijk anders is overeengekomen. Mochten één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn, of vernietigd worden, dan blijft het overigens in deze algemene voorwaarden bepaalde volledig van toepassing. - Aard van dienstverlening
De werkzaamheden die Smit Juridisch Advies voor opdrachtgever verricht, wordt ook wel juridische bijstand genoemd. Dit houdt in dat Smit Juridisch Advies de schade van opdrachtgever tracht te verhalen op de aansprakelijke partij. Indien het noodzakelijk wordt geacht om de rechter om een oordeel te vragen, dan zal Smit Juridisch Advies de overdracht van het dossier naar een advocaat begeleiden. - Informatieverstrekking
Opdrachtgever zorgt er voor dat alle gegevens waarvan Smit Juridisch Advies aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan opdrachtgever behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de buitengerechtelijke juridische bijstand, tijdig aan Smit Juridisch Advies te worden verstrekt. - Inschakeling van derden
Smit Juridisch Advies is gerechtigd bij de uitvoering van een opdracht een niet tot haar organisatie behorende derde in te schakelen. Smit Juridisch Advies zal hierbij de nodige zorgvuldigheid in acht nemen en zoveel mogelijk tevoren met opdrachtgever overleg voeren. Smit Juridisch Advies is niet aansprakelijk voor eventueel tekortschieten van deze derde. Smit Juridisch Advies is gerechtigd om eventuele aansprakelijkheidsbeperkingen van derden namens opdrachtgever te aanvaarden. - Aansprakelijkheid
Smit Juridisch Advies is niet aansprakelijk voor schade ontstaan doordat Smit Juridisch Advies is uitgegaan van door of namens opdrachtgever verstrekte onjuiste en/of onvolledige informatie. Iedere aansprakelijkheid van Smit Juridisch Advies ten opzichte van opdrachtgever is beperkt tot het bedrag dat door beroepsaansprakelijkheidsverzekeraar van Smit Juridisch Advies wordt uitbetaald. Indien de verzekeraar in enig geval niet tot uitkering overgaat of de schade niet door de verzekering wordt gedekt, is de aansprakelijkheid van Smit Juridisch Advies beperkt tot het bedrag van het verschuldigde honorarium, en bij opdrachten met een langere looptijd verder beperkt tot het over de laatste zes maanden verschuldigde honorarium gedeelte. - Vrijwaring
De opdrachtgever vrijwaart Smit Juridisch Advies tegen aanspraken van derden, welke aanspraken voortvloeien uit door Smit Juridisch Advies voor opdrachtgever verrichtte werkzaamheden, behoudens voor het geval sprake is van opzet of grove schuld van Smit Juridisch Advies. - De kosten van juridische bijstand
De kosten, ook wel buitengerechtelijke kosten van rechtsbijstand genoemd, worden door Smit Juridisch Advies verhaald op de aansprakelijke wederpartij. Dit is mogelijk omdat deze kosten deel uitmaken van de schade. Dit is in de wet geregeld. Smit Juridisch Advies kan deze kosten, als professioneel belangenbehartiger, als afzonderlijke schadepost - dus boven op de schade van opdrachtgever - bij de wederpartij vorderen. De verhaalde kosten komen toe aan Smit Juridisch Advies. Mocht opdrachtgever zelf ten dele schuldig zijn, dan is de (verzekeraar van de) aansprakelijke partij in de regel slechts verplicht deze kosten te betalen naar verhouding van het eigen aandeel in de schuld. De resterende kosten komen voor rekening van opdrachtgever, echter met een maximum van 15% van het verhaalde schadebedrag. - Afwijking artikel 8 algemene voorwaarden
Slechts schriftelijk kan worden afgeweken van artikel 8 van deze algemene voorwaarden, of indien zowel voor de opdrachtgever als Smit Juridisch Advies vaststaat dat die afwijking is overeengekomen. Indien een afwijking mondeling is overeengekomen, zullen de opdrachtgever en Smit Juridisch Advies onverwijld tot schriftelijke vastlegging van die afwijking overgaan. - Betaling en incassokosten
Betaling van de kosten van juridische bijstand dient te geschieden binnen 30 dagen na de factuurdatum. Blijft opdrachtgever in gebreke bij de tijdige betaling, dan is de opdrachtgever van rechtswege in verzuim. In geval opdrachtgever in verzuim is, dan is opdrachtgever aan opdrachtnemer buitengerechtelijke kosten verschuldigd, waarbij het navolgende geldt: - Beëindiging
De opdrachtgever kan de overeenkomst van opdracht te allen tijde opzeggen. In dat geval is opdrachtgever na schriftelijke aanmaning de niet verhaalde buitengerechtelijke kosten verschuldigd. Smit Juridisch Advies kan met opdrachtgever overeenkomen dat Smit Juridisch Advies in de gelegenheid wordt gesteld te blijven trachten de kosten van de verrichte werkzaamheden te verhalen op de aansprakelijke wederpartij. - Archivering
Door Smit Juridisch Advies gesloten dossiers worden gedurende 15 jaar bewaard. Daarna zullen het dossier en de zich daarin bevindende stukken zonder nadere aankondiging worden vernietigd. - Toepasselijk recht
Op de rechtsverhouding tussen opdrachtgever en Smit Juridisch Advies is het Nederlandse recht van toepassing. Alle geschillen die uit die rechtsverhouding voortvloeien zullen uitsluitend worden beslecht door de bevoegde Nederlandse rechter.
- Voor zover opdrachtgever niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf, maakt opdrachtnemer aanspraak op een bedrag gelijk aan de wettelijk maximaal toegestane vergoeding ter zake buitengerechtelijk incassokosten, zoals bepaald is in het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke Incassokosten, voor zover het openstaande bedrag - na het intreden van het verzuim - niet alsnog na aanmaning binnen 14 dagen gerekend vanaf de dag liggende na de dag van aanmaning, door opdrachtnemer wordt voldaan.
- Voor zover opdrachtgever handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf, is opdrachtgever bij verzuim - in afwijking van artikel 6:96 lid 4 BW en in afwijking van het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten - een rente verschuldigd van 1% per maand, tenzij de wettelijke rente hoger is, in welk geval opdrachtgever wettelijke rente verschuldigd is. De rente wordt berekend vanaf het moment dat de opdrachtgever in verzuim is, tot het moment van voldoening van het volledig verschuldigde bedrag.
Klachtenreglement
Smit Juridisch Advies streeft er naar haar dienstverlening zo optimaal mogelijk te laten verlopen. Helaas betekent dat niet, dat klachten nooit zullen voorkomen. Mocht Smit Juridisch Advies onverhoopt haar dienstverlening niet naar tevredenheid van cliënt uitvoeren, dan is het mogelijk om een klacht in te dienen. Smit Juridisch Advies heeft daarom dit klachtenreglement opgesteld. Met dit reglement stelt Smit Juridisch Advies zich ten doel klachten op zorgvuldige en uniforme wijze te registreren, te behandelen en vervolgens af te handelen. Verder maakt klachtenafhandeling conform dit reglement het mogelijk om oorzaken voor klachten op te sporen en weg te nemen en, daar waar nodig, adequate maatregelen te nemen om herhaling te voorkomen.
- Definities
Smit Juridisch Advies: eenmanszaak, gevestigd te Groningen aan de Paradijsvogelstraat 33, 9713 BV
Betrokkene: degene op wiens handelen of nalaten binnen Smit Juridisch Advies de klacht betrekking heeft.
Klager: degene die de klacht indient.
Behandelaar: degene die de klacht behandelt.
Klacht: iedere uiting van ongenoegen over een gedraging, een handelen, dan wel een nalaten van een medewerker van Smit Juridisch Advies, dan wel een derde die door Smit Juridisch Advies ten behoeve van haar dienstverlening is ingeschakeld. - Indiening van de klacht
Als de klager wenst dat zijn of haar klacht volgens dit reglement wordt behandeld, dan dient de klacht schriftelijk en in de Nederlandse taal bij Smit Juridisch Advies te worden ingediend. De klacht dient duidelijk te omschrijven, waarover klager zich beklaagt. Tevens dient de klacht de naam en de adresgegevens van de klager, alsook een dagtekening te vermelden. Als een klacht betrekking heeft op de behandeling van een dossier, moet de klacht tevens het dossiernummer vermelden.Als een klacht mondeling kenbaar wordt gemaakt, kan -in onderling overleg- van het hiervoor bepaalde worden afgeweken. De desbetreffende medewerker van Smit Juridisch Advies aan wie de klacht kenbaar wordt gemaakt, maakt in dat geval zelf een schriftelijke notitie van de klacht. Die notitie wordt vervolgens aan de klager voorgelegd, die dan binnen veertien dagen schriftelijk aan Smit Juridisch Advies dient mede te delen of de klacht op correcte wijze is vastgelegd. Als dat laatste niet het geval is, dient klager tevens binnen veertien dagen schriftelijk aan te geven, hoe zijn klacht dan wel dient te worden omschreven.Als een klacht niet is ingediend op de wijze als hierboven omschreven, dan wijst Smit Juridisch Advies klager op de onvolkomenheid/onvolkomenheden en stelt zij klager in de gelegenheid om de klacht alsnog binnen twee weken op de juiste wijze in te dienen. Als klager desondanks in gebreke blijft de klacht op de voorgeschreven wijze in te dienen, staat het Smit Juridisch Advies vrij te besluiten de klacht niet in behandeling te nemen.Smit Juridisch Advies is niet verplicht een klacht in behandeling te nemen:- als de klacht een aangelegenheid betreft, waarover onder toepasselijkheid van dit reglement reeds eerder is geklaagd;
- als de klacht een aangelegenheid betreft, waarover de rechter vonnis heeft gegeven, dan wel waarover een gerechtelijke procedure aanhangig is, dan wel waarover een gerechtelijke procedure in de nabije toekomst te verwachten is. Mocht, in dit laatste geval, een gerechtelijke procedure niet binnen een jaar worden opgestart, dan herleeft de mogelijkheid tot indiening van een klacht;
- zolang terzake de gedraging, het handelen, of nalaten waarover wordt geklaagd een opsporingsonderzoek op bevel van het Openbaar Ministerie of een strafrechtelijke vervolging is ingesteld, of als de gedraging, het handelen, of nalaten waarover wordt geklaagd deel uitmaakt van de opsporing of strafrechtelijke vervolging van enig feit en met betrekking tot dat feit een opsporingsonderzoek op bevel van het Openbaar Ministerie of een strafrechtelijke vervolging is ingesteld.
Als Smit Juridisch Advies op grond van het bepaalde in het voorgaande, besluit een klacht niet in behandeling te nemen, stelt zij klager van haar besluit schriftelijk in kennis.
- Door wie wordt de klacht behandeld?
Het is aan Smit Juridisch Advies om te bepalen door wie de klacht wordt behandeld. - Ontvangstbevestiging
Smit Juridisch Advies stuurt klager binnen vijf werkdagen na ontvangst van de klacht een bevestiging dat de klacht is ontvangen en in behandeling is genomen. Daarbij doet Smit Juridisch Advies klager tevens een exemplaar van dit reglement toekomen, zodat klager in kennis wordt gesteld van de wijze waarop de klacht afgehandeld zal worden.Als een klacht overeenkomstig het bepaalde in artikel 2 van dit reglement mondeling is ingediend, stuurt Smit Juridisch Advies klager, tegelijk met haar ontvangstbevestiging, een afschrift van de door haar gemaakte schriftelijke notitie van de klacht. - Informele afhandeling klacht
Als de behandelaar van de klacht meent dat een informele afhandeling van de klacht mogelijk is, kan zij te allen tijde bij klager informeren of deze met een dergelijke afhandeling kan instemmen.Als klager instemt met een informele afwikkeling van zijn klacht, dan vervalt dit reglement.In geval van een informele afwikkeling, stuurt Smit Juridisch Advies klager desgevraagd een schriftelijke kennisgeving dat de klacht informeel is afgewikkeld en zodoende niet langer in behandeling is. - Termijn van afhandeling
Smit Juridisch Advies streeft er naar de klacht binnen vier weken na indiening inhoudelijk af te handelen.De hiervoor genoemde termijn is niet bindend. Aan die termijn kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. - Afhandeling
Nadat de klacht kenbaar is gemaakt, zal Smit Juridisch Advies de klacht inhoudelijk onderzoeken. Op basis van dit onderzoek zal Smit Juridisch Advies klager op de hoogte stellen van haar bevindingen, alsook van de conclusies die Smit Juridisch Advies daaraan verbindt.Als Smit Juridisch Advies de klacht geheel, dan wel gedeeltelijk gegrond verklaart, geeft Smit Juridisch Advies in haar schrijven als hiervoor onder artikel genoemd tevens aan hoe zij aan de klacht tegemoet zal komen.Mocht de gegrond verklaarde klacht betrekking hebben op door Smit Juridisch Advies verrichte werkzaamheden, dan zal Smit Juridisch Advies de werkzaamheden andermaal verrichten, e.e.a. behoudens het geval waarin die werkzaamheden niet langer zinvol zijn. Als sprake is van een situatie als laatst omschreven zal Smit Juridisch Advies vervolgens met klager in overleg treden over de wijze waarop dan genoegdoening kan worden geboden. - Bezwaar / Beroep
Leidt de afhandeling van de klacht niet tot het door klager gewenste resultaat, dan kan klager overwegen een klacht in te dienen bij:
NIVRE
(secretariaat@nivre.nl)
Boompjes 251
3011 XZ Rotterdam
https://nivre.diamondforms.net/meldingsformulier-klacht